آموزش و مشاوره BPM، BPMN و BPMS

آموزش و مشاوره استقرار BPM و BPMS، مدیریت فرایند، مدلسازی فرایند بهبود فرایند و...

آموزش و مشاوره BPM، BPMN و BPMS

آموزش و مشاوره استقرار BPM و BPMS، مدیریت فرایند، مدلسازی فرایند بهبود فرایند و...

مراحل عمومی مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)

در مطلب قبلی در مورد مدیریت فرایندهای کسب و کار چیست توضیحاتی ارایه شد و در این مقاله به توصیف مراحل عمومی مدیریت فرایندهای کسب و کار خواهیم پرداخت.

مجموعه فعالیت‌های BPM به چهار دسته زیر تقسیم می‌شود:

  

 

طراحی فرایند(Process Design) 

اجرای فرایند(Process Execution)

پایش فرایند (Process Monitoring)

بهبود فرایند (Process Improvement)

 

مراحل عمومی مدیریت فرآیندهای کسب و کار مجموعه فعالیت‌های BPM است که به چهار دسته زیر تقسیم می‌شود:

 

طراحی فرایند (Process Design) :

این فاز شامل درک فرآیندهای کسب و کار موجود و نیز طراحی فرآیندهای جدید می‌باشد. مدل‌سازی و مستندسازی فرایندهای کسب و کار به مدیران سازمان کمک می‌کند تا درک بهتری از کسب و کار خود به دست آورده و در صورت لزوم تغییراتی در روش انجام کار ارائه دهند. نرم‌افزارهای مورد استفاده برای اینکار شامل این اجزاء می‌باشد: ویرایشگرهای گرافیکی جهت مستندسازی فرآیندها, انباره‌هایی برای ذخیره مدل‌های فرآیند و ابزارهای شبیه‌سازی فرآیند کسب و کار برای اجرای فرآیند جهت اندازه‌گیری پارامترهای بازدهی مانند میانگین زمان و هزینه.

 

برای مطالعه مقاله کامل اینجا را کلیک نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.